Veel gestelde vragen over het Pronkjewailpad

Als een PW Stempelpost niet geopend is, dan hangt er (vaak) een stempelkastje met het PW Logo erop en daarin een stempel.

Als je de stempel(kast) niet onmiddellijk vindt, kijk dan in de PW App bij die locatie. Vaak staat daarin beschreven waar je de stempel(kast) kunt vinden.

Als er geen stempel(kast) te vinden is, maak dan een selfie met de PW App en noteer op de PW Stempelkaart: 'Selfie' en de datum.

Veelgestelde vragen over de APP

Indien je niet de beschikking hebt over een smartphone kun je uiteraard ook andere GPS-toestellen of een andere gps app gebruiken. Goede gps-app's zijn bijvoorbeeld: Topo GPS; Maps.Me; ViewRanger, enz. Je kunt deze zoeken en vinden in de Appstore (iPhone) of Play (Android)..

Als je hiervoor bestanden (gpx, kml, tcx) nodig hebt, stuur dan een e-mail naar: info@pronkjewailpad.nl.

Vanaf het jaar 2019 zal (delen van) het Pronkjewailpad via een nieuw wandelknooppuntensysteem te volgen zijn, waardoor u geen gps of App meer nodig heeft.

Oplossing 1: Om de PW Stempelkaart in te kunnen scannen moet je de App toestemming gegeven voor cameragebruik van je mobiel!

  • Meestal vraagt de app bij opstarten om toestemming: locatie, camera, signalen toe te staan, dit moet je activeren!
  • Je kunt ook bij instellingen (van de PW App) toestemming geven om camera (gebruik) in te schakelen.

Oplossing 2: Zet in je instellingen WiFi en/of mobiele data (3G en 4G) aan, soms werkt inscannen alleen met Wifi.

Oplossing 3: De PW App zegt: Stempelkaart niet geregistreerd. De Startkaart en de Stempelkaart zijn niet goed gekoppeld (ingescand) bij het Uitgiftepunt.

Bij het scannen van de stempelkaart in de app kunnen de volgende foutmeldingen voorkomen:

  1. Stempelkaart niet geregistreerd
    De stempelkaart is niet goed uitgegeven. Hij is niet (goed) gekoppeld aan de startkaart bij uitgifte. Het systeem denkt dat de stempelkaart nog niet is uitgegeven.
  2. Ongeldige Stempelkaart
    De gescande barcode is niet herkend als stempelkaart in het systeem. De stempelkaart bestaat niet.
  3. Stempelkaart controleren mislukt
    Andere fout, bijvoorbeeld geen internet of storing op de server

Indien je jezelf niet ziet (als blauwe punt) op de route, dan ligt het voor de hand dat je de locatie(voorziening) cq je GPS niet geactiveerd!

  • Meestal vraagt de app bij opstarten na installatie om toestemming: locatie, camera, signalen toe te staan, dit moet je activeren (evt. app verwijderen en opnieuw installeren)
  • Je kunt ook bij instellingen (van de PW App) toestemming geven om locatie(voorziening), GPS in te schakelen. Verder kan het zijn dat je geen internet (3G of 4G), mobiele data hebt ingeschakeld.

Het klopt dat de App veel stroom gebruikt doordat hij uw locatie actief blijft volgen, zeker wanneer je continu op de App kijkt. De App wordt steeds bijgewerkt en dit soort zaken worden ook door ons aangepakt. Maar het hangt ook af van uw mobiel en de status van uw accu.

Als je de route een dag van te voren verkent of je zoomt flink uit op de route, dan zie je waar en wanneer je moet afslaan. Sluit het scherm vervolgens af, want vooral het scherm(licht) verbruikt veel stroom.

Tip: Gebruik niet tegelijkertijd veel verschillende app's tegelijk. Sluit andere App's die gebruiken stroom en geheugen gebruiken op de achtergrond. Te veel open App kunnen ervoor zorgen dat de PW App onder andere minder stabiel wordt, door minder capaciteit van het geheugen.

Soms doet de PW App het minder goed en zie je alleen een wit scherm, of laadt hij niet meer goed in. De oplossing is dan: Swipe (veeg) de App van je scherm, zodat hij niet meer actief is en start hem opnieuw weer op. Hij zal dan in vrijwel alle gevallen weer normaal functioneren.

Het gebeurt in gastvrij Groningen